Oorzaak en symptomen.

Hooikoorts is een allergische reactie op pollen van grassen, heesters, en bomen.
 De allergie uit zich in:
•    jeukende ogen en/of huid,
•    rode ogen, ademhalingsproblemen,
•    spontane bloedneus, wattig hoofd,
•    hoofdpijn,
•    keelpijn en hoesten.

Ook slapeloosheid, vermoeidheid en koorts behoren tot de symptomen.
Gevoeligheid van stuifmeelkorrels gaat vaak samen met onverdraagzaamheid van parfums, waspoeders, deodorant enz
.

Bioresonantie geeft direct effect.

Met bioresonantietherapie merkt u direct dat de overgevoeligheid afneemt.
Met de stuifmeel allergie ampullen wordt bekeken waar u specifiek allergisch op reageert.
U wordt gevraagd een buisje vers regenwater mee te nemen. In het regenwater zitten immers alle omgevingspollen waar u lichaam op reageert.

Schimmels en stofmijt

Om de hooikoorts goed uit te behandelen wordt er ook onderzocht of er bij u een belasting is op de longen, bronchiën en slijmvliezen.
Er kan sprake zijn van een allergische reactie op schimmel of stofmijt en in een enkel geval een allergie voor kat, hond, konijn of vogel. Het spreekt voor zich dat het beter is om deze allergieën direct te behandelen wil men van de hooikoorts verlost worden.

Praktijk voorbeeld

Reinout is een sportman, hij doet aan hardlopen en wielrennen.
Vorig jaar bemerkte Reinout dat het buitensporten in de zomer hem steeds slechter af ging.
Soms kreeg hij tijdens het fietsen een neusbloeding en aan het einde van de dag waren zijn ogen blauw en gezwollen, met rode oograndjes wat heel erg jeukte. Het was voor hem niet echt leuk meer om zomers buiten te zijn.
Noodgedwongen heeft hij de laatste jaren in de zomer binnen doorgebracht. Op de hometrainer kon hij zijn conditie op peil houden tot hij weer voorzichtig naar buiten kon.
Toen hij de positieve ervaringen over de  bioresonantietherapie vernam, heeft hij meteen een afspraak gemaakt.
Reinout werd behandeld met de graspolen waar hij overgevoelig op reageerde. Na een aantal behandelingen kon hij buiten sporten, de neusbloedingen kwamen niet meer terug. De pijnlijke ogen aan het einde van de dag werden minder en de jeuk nam duidelijk af.
Na vier behandelingen waren ook deze verschijnselen verdwenen.
Reinout had een combinatie van triggers bleek na een algehele gezondheidstest. Zijn darmwerking functioneerde niet optimaal omdat de darmflora niet in orde was. Door de gebrekkige darmflora was er een schimmelwoekering ontstaan.
Nadat Reinout ook behandelt is voor deze woekering voelt hij zich beter dan ooit tevoren.
” Ik kan nu weer goed en diep doorademen,  heb meer longinhoud dus meer zuurstof en daardoor betere sportprestaties ”, liet Reinout mij weten.